Největší výrobce automobilů na světě, japonská Toyota, patří mezi propagátory vodíkového pohonu a vyrábí první model Mirai, v překladu "budoucnost". Podle ní jsou elektromobily vhodné především do měst, zatímco pro větší vozy zaměřené na delší vzdálenosti jsou palivové články výhodnější.
Princip auta na vodík je známý už desítky let a s palivovými články nejdéle reálně experimentuje BMW. Cena vodíkového pohonu se postupně snižuje a v roce 2025 se přiblíží současným hybridním vozům, tankování už je stejně pohodlné jako v dnešních autech a dojezd je až 600km, což je výrazně více než u elektromobilů. Palivo pro vodíkové články je dnes možné vyrábět z mnoha zdrojů, jedním z nich jsou dokonce výkaly z hospodářských zvířat.
Zatím největší překážkou dalšího rozvoje je velmi omezená síť tankovacích stanic, díky tomu se Toyota Mirai prodává jen na vybraných trzích. Mezi další značky, které se zapojily do rozvoje sítě stanic patří Nissan nebo Honda, v Evropě je leaderem Hundai ix35 Fuel Cell.