Už dvacátým francouzským městem, které testuje cestování zdarma na první rok, je 90ti tisícové přístavní město Dunkerk. Starosta Patrice Vergriete přiznává, že mimo ekologie je důvodem i vyrovnání sociálních nerovností ve společnosti.
Dopravu zdarma testovali už před dvěma lety v Dunkerku nejdříve o víkendech, kdy její vytížení vzrostlo o desítky procent. Nejde ale o levnou záležitost, radnici stojí 5,7 milionu eur ročně, které hradí ze speciální daně větším firmám, které je narozdíl od českých podnikatelů platí ochotně, neboť si uvědomují výhody snadnějšího pohybu zaměstnanců.
Mezi pokrokovými městy je průkopníkem už od roku 1975 město Compiègne. Počet podobných měst se bude nadále zvyšovat, zejména po přijetí vládního rozhodnutí o zákazu spalovacích motorů od roku 2040, v Paříži dokonce už o deset let dříve. Vysoká cena však vedla např. ve vedlejším belgickém městě Hasselt po šestnácti letech návrat ke zpoplatnění.