Praha se pokouší vrátit k ekologické dopravě trolejbusy. Na první testovací jízdu po nové trolejbusové trati v Prosecké ulici se dopoledne 10. října vydal vůz SOR TNB 12 Acumario, zapůjčený výrobcem SOR z Libchavy.
Trolejbusy mají v Praze svojí tradici, jejich provoz byl ukončen 15. 10. 1972, přesně před 45 lety. Nyní se vrací na testovací trať v Prosecké ulici na Praze 8 v nové verzi "dynamicky nabíjeného elektrobusu", který nevyžaduje pro celou trasu troleje, ale zvládá větší část jízdy na baterie. Dobíjení bude probíhat především na konečné zastávce Palmovka a částečně z trolejí na trati od zastávky Kundratka do křižovatky za Kelerkou.
Nově označené jsou i zastávky trolejbusu SOR TNB 12 Acumario (foto: Libor Hinčica)
Praha testuje i úplně nový čistě elektrický autobus SOR ENS 12, který nasadí úplně poprvé do provozu s cestujícími na linku 109.