Automobilky nás podvádějí, mohli bychom jezdit na revoluční baterie za 50Kč/100km

Automobilky se předhánějí ve výrobě elekromobilů poháněných klasickými Li-On bateriem, nabíjenými ze sítě. Není to celé podvod dohodnutý s výrobci elektřiny? Šlo by to i daleko levněji pomocí revolučních baterií ze Švýcarska.

0

Každý rok vidíme na výstavách a postupně i na silnicích nejnovější elektromobily vybavené klasickými Li-On bateriemi, jaké známe např. z mobilních telefonů. Jejich výroba nepatří mezi nejlevnější a proto je zatím dojezd vozidel poměrně malý. Výrobci se soustředili na jeho zvyšování vylepšováním desítky let staré technologie. Šlo by to ale úplně jinak a o hodně levněji, chtějí to ale vůbec nebo jsou spolčeni s výrobci energií, kterými nás drží v kleštích?

Švýcarská společnost nanoFlowcell vyvinula novodobou baterii, pracující na principu palivových článků. Namísto složitě plnitelného vodíku tankujete speciální bi-ION elektrolyt, který disponuje velmi dobrou hustotou energie 600 Wh / litr. Cena elektrolytu je přitom pouhé 2Kč za litr.

Výrobce tvrdí, že celková cena na 100 kilometrů by neměla překročit 50 Kč, přičemž dojezd na jednu nádrž by byl více než 1000km. Celý pohon je dimenzován na 2,5 milionu kilometrů. A protože auta by dál jezdila na stejné elekromotory jako dnes, parametry výkonu by měly zůstat stejné. Testování probíhá velice úspěšně, v reálném provozu se po prvních 100 000 ujetých kilometrech neobjevily žádné problémy. Osud revoluční technologie je nyní jen v rukou velkých výrobců automobilů, kterým by švýcarská firma ráda prodala výrobní licenci.

Patří do rubriky: Dobíjecí elektrostanice
Upravit
comments powered by Disqus